365VitaalWerken programma

Een gezond bedrijf begint met kwalitatieve communicatie rond vitaliteit. Dat regelen wij.

Ontdek het programma of plan een kennismaking

Ontdek de verschillende onderdelen

Vitaliteit binnen Arkance Systems

Arkance Systems, een toonaangevend bedrijf dat software-oplossingen biedt, besloot om samen te werken met 365VitaalWerken om de vitaliteit van hun 200 werknemers te verhogen. Ze wilden namelijk dat het onderwerp vitaliteit wordt aangepakt op een manier die goed bij de organisatie past.

De uitdaging

Als snelgroeiend technologiebedrijf, werd Arkance Systems geconfronteerd met een toename van werkdruk en stress bij haar werknemers. Dit had gevolgen voor zowel de fysieke als mentale gezondheid van de medewerkers, wat een nadelig effect had op de algemene bedrijfsprestaties. Het managementteam wilde een aanpak implementeren die niet alleen aandacht had voor de individuele behoeften van de werknemers, maar ook de bedrijfscultuur verbeterde.

Onze medewerkers zijn positief en er is echt aandacht voor de informatie op de schermen. In de pauzes hebben mensen het over de thema’s die voorbijkomen op de schermen en gaan ze er met elkaar over in gesprek. Soms serieus en soms met een grapje. Regelmatig staat iemand even stil bij het scherm om een gezond recept van het Voedingscentrum te scannen. De kracht ligt denk ik in het feit dat de informatie niet betuttelend is, waardoor mensen ook echt de tijd nemen om naar de schermen te kijken.

Debby Jongerman

HR Adviseur bij Arkance Systems

De aanpak van 365VitaalWerken

In plaats van traditionele workshops of persoonlijke coaching, koos 365VitaalWerken voor een aanpak die voornamelijk gericht was op hun geavanceerde communicatietools. Het belangrijkste onderdeel van deze aanpak was het gebruik van narrowcasting. Narrowcasting, een manier om specifieke informatie te leveren aan een bepaald publiek, werd gebruikt om relevante en gerichte gezondheids- en welzijnsinformatie te leveren aan de werknemers van Arkance Systems.

De narrowcasting-schermen bevonden zich op strategische plaatsen binnen het kantoor van Arkance Systems. Deze schermen toonden gedurende de dag diverse boodschappen, tips en uitdagingen om de werknemers te stimuleren gezondere keuzes te maken en stress te verminderen. Daarnaast kregen werknemers toegang tot een digitaal platform van 365VitaalWerken en werd er gebruik gemaakt van het intranet content pakket om de interactiviteit tussen medewerkers te stimuleren.

De resultaten

De medewerkers ervaren het vitaliteitsprogramma als positief. Het gaf hen het gevoel dat er echt aandacht is voor hun welzijn, wat bijdroeg aan een betere werkomgeving en bedrijfscultuur. De medewerkers hebben echt aandacht voor de informatie op de schermen. In de pauzes zien ze thema’s voorbijkomen op de schermen waarover ze in gesprek gaan. Soms serieus en soms met een grapje. Regelmatig staat er iemand even stil bij het scherm om een gezond recept van het Voedingscentrum te scannen

Iets voor jouw organisatie? Vraag een offerte aan en download de whitepaper

Chat

Daniel van de Meulenhof

Commercieel Directeur

Hi! Ik ben Daniel. Heb je vragen? Bel dan op +31 6 81 92 05 49 of mail naar d.vandemeulenhof@365vitaalwerken.nl.

Lees verder in onze cases

Download onze whitepaper over positieve gedragsverandering op de werkvloer

In deze whitepaper vertellen we je meer over positieve gedragsverandering en hoe het onder de aandacht brengen van vitaliteit deze positieve gedragsverandering bevordert. Een vitale werknemer is immers niet alleen gezonder, maar ook productiever, betrokken en gelukkiger. Met deze 5 gouden principes kun je direct aan de slag.

Download

close-link