365VitaalWerken programma

Een gezond bedrijf begint met kwalitatieve communicatie rond vitaliteit. Dat regelen wij.

Ontdek het programma of plan een kennismaking

Ontdek de verschillende onderdelen

Hoe breng je vitaliteit in een organisatie waarbij grote machines en stoere mannen de norm lijken te zijn?

Binnen de wereld van zwaar materiële en technische expertise staat dit Rotterdamse productiebedrijf bekend als een toonaangevend bedrijf. Maar zoals veel organisaties, werden ook zij geconfronteerd met de uitdaging van vitaliteit op de werkvloer. Bij deze organisatie zit de uitdaging hem vooral in de mannencultuur en de verspreide locaties waar hun medewerkers actief zijn.

 

Communicatie centraal

De organisatie besloot dat het tijd was om vitaliteit te omarmen en dit een blijvend onderdeel te maken van hun bedrijfscultuur. Het bedrijf ging in gesprek met 365VitaalWerken om een aanpak te ontwikkelen. Samen besloten ze een strategie op te zetten waarin bewustwording en communicatie centraal staan. De middelen die ze hierbij inzetten passen bij de doelen die op voorhand waren vastgesteld. Het onderwerp vitaliteit introduceren op de werkvloer was daar één van. Een ander was de input van medewerkers opvragen voor de invulling van het vitaliteitsbeleid. Daarnaast wilde het Rotterdamse productiebedrijf meer bewustwording rondom het onderwerp creëren op de werkvloer.

Vitaliteit werd geïntroduceerd met een op maat gemaakt vitaliteitsboekje. Alle 675 medewerkers ontvingen deze bij hun thuis.

De behoeften van de medewerkers werden middels een behoeftebepaling en vragenlijst gemeten. Zo weet de organisatie wat de medewerkers nodig hebben.

Dagelijks wordt via de vitaliteitsschermen gecommuniceerd over de vele thema's die onder vitaliteit vallen, om medewerkers een duwtje in de rug richting een gezonde levensstijl te geven.

Een vitale toekomst

De weg naar een vitale organisatie is nooit eenvoudig, maar dit bedrijf laat zien met haar beleid dat het mogelijk is, zelfs in een robuuste mannencultuur. De aanpak van bewustwording, betrokkenheid, persoonlijke benadering en inclusieve communicatie legt de basis voor een nieuwe focus op vitaliteit en welzijn. Het resultaat? Een werkomgeving waar medewerkers zich betrokken voelen, gezien worden en ondersteund worden in hun eigen vitaliteit. Deze case bevestigt dat communicatie de kern is van een succesvol vitaliteitsprogramma. Door bewustwording te vergroten en medewerkers actief te betrekken, heeft dit Rotterdamse productiebedrijf een nieuwe koers ingezet naar een vitale toekomst.

Iets voor jouw organisatie? Vraag een offerte aan en download de whitepaper

Chat

Daniel van de Meulenhof

Commercieel Directeur

Hi! Ik ben Daniel. Heb je vragen? Bel dan op +31 6 81 92 05 49 of mail naar d.vandemeulenhof@365vitaalwerken.nl.

Lees verder in onze cases