Hoe breng je vitaliteit in een organisatie waarbij grote machines en stoere mannen de norm lijken te zijn?
Binnen de wereld van zwaar materiële en technische expertise staat dit Rotterdamse productiebedrijf bekend als een toonaangevend bedrijf. Maar zoals veel organisaties, werden ook zij geconfronteerd met de uitdaging van vitaliteit op de werkvloer. Bij deze organisatie zit de uitdaging hem vooral in de mannencultuur en de verspreide locaties waar hun medewerkers actief zijn.
Communicatie centraal
De organisatie besloot dat het tijd was om vitaliteit te omarmen en dit een blijvend onderdeel te maken van hun bedrijfscultuur. Het bedrijf ging in gesprek met 365VitaalWerken om een aanpak te ontwikkelen. Samen besloten ze een strategie op te zetten waarin bewustwording en communicatie centraal staan. De middelen die ze hierbij inzetten passen bij de doelen die op voorhand waren vastgesteld. Het onderwerp vitaliteit introduceren op de werkvloer was daar één van. Een ander was de input van medewerkers opvragen voor de invulling van het vitaliteitsbeleid. Daarnaast wilde het Rotterdamse productiebedrijf meer bewustwording rondom het onderwerp creëren op de werkvloer.